+36 47 352 003   |   szinhaz@tokaj.hu   |   3910 Tokaj, Serház út 55.

Hírek

Kiemelkedőek a vendégek visszajelzései

Interjú Nyiri Csillával, a Mercure Hotel Tokaj Center igazgatójával

Két éve nyitotta meg kapuit a négycsillagos Mercure Hotel Tokaj Center. A szálloda igazgatójával - a segítőkészen, (végig) mosolygósan, de komoly hivatástudattal és nyitottsággal rendelkezésemre álló -, Nyiri Csillával beszélgettem.

Nyiri Csilla 2002-ben végzett a Budapesti Gazdasági Egyetem angol nyelvű idegenforgalmi és szálloda szakán, majd Barcelonában szerezte meg a mester diplomáját. Szakmai pályafutását hazatérése után, az akkor nyitó budapesti Four Seasons Gresham Palotában kezdte, ahol 5 évet töltött el. Pár év vidéki szállodai tapasztalat után (Sárvár, Badacsony) tért vissza Budapestre, 7 évig a Buddha-bár szállodában dolgozott annak bezárásáig. A következő 2 évben Siófokon tevékenykedett a Hotel Azúr szállodakomplexumban, majd várandós lett pont a Covid idején. Otthon volt a kislányával, amikor megpályázta a még épülő Mercure Tokaj Center igazgatói állását, melyet 2022. január 1-je óta tölt be.

Siófokról Tokajba... Miért?

Egész életemben a vendéglátásban dolgoztam, és nagy borrajongó vagyok. Ráadásul mindig is vonzott a tokaji borvidék szépsége és vonzottak annak minőségi borai. Az álláshirdetést meglátva rögtön éreztem, hogy ez a feladat pont nekem való! Nagyon régóta kacérkodtam már a gondolattal, hogy a világ egyik legnagyobb szállodaláncának, az Accornak dolgozzam (amely a tokaji négycsillagos hotelt is üzemelteti). Fontos volt a vendéglátós tapasztalatom, hisz a tulajdonos és az Accor együttes elvárása volt a magas színvonalú gasztronómiai élmény nyújtása a vendégeknek.

Két éve nekem jutott a megtisztelő feladat, hogy az ünnepi nyitás ceremóniáját moderálhattam, és arra emlékszem, hogy nagyon precízen, maximalista hozzáállással igyekeztél mindent előkészíteni.

A nyitás előtt nagyon feszített volt a munkatempó, hiszen április 1-jére terveztük a nyitást. Természetesen az Accor részéről történtek már előkészítési feladatok, mégis 3 hónap alatt kellett felvenni a személyzet tagjait, és elindítani a mindennapos operációt. Büszkén mondhatom, hogy egy nagyon lelkes, szuper kis csapatot hoztunk létre, áldozatos munkájuknak köszönhetően kis csúszással, 2022. április 10-én sikerült teljeskörűen megnyitni a szállodát.

És eltelt két év, melyek az eddig elért eredmények a szálloda életében?

A nyitás első hónapjaiban voltak nehézségeink, hiszen egy új szállodát kellett bevezetnünk a piacra, megismertetni a vendégekkel, mindezt pedig minőségi szinten. Az volt a célunk, hogy a vendégek ne csak jól érezzék magukat, hanem vissza is térjenek hozzánk. Az egyéni vendégeken kívül a másik célcsoportunk a cégek voltak, kisebb rendezvények, csapatépítők céljából. Az első pár hónap kivételével felülmúltuk a várakozásokat, a tevezett bevételt minden hónapban túltejesítettük, és szerencsére ez a folyamat nem szakadt meg, a kedvező tendencia most is tart, de nemcsak erre vagyok büszke.

Hanem?

A csapatomra.

„Kell egy csapat!” – tartja a bölcs mondás.

Igen! A saját csapatom a korábbi szállodai munkatapasztalat hiányában is fantasztikus eredményeket ért el a szálloda minden területén. Segítőkészek, mosolygósak, hihetetlen alázattal viseltetnek a munka és a vendégek iránt. Ebből egyenesen következik, amire ugyancsak nagyon büszke vagyok, a vendégvisszajelzési mutatók kiemelkedően pozitív aránya: 100-ból 92-93 pontot érünk el havonta, ezzel folyamatosan a szállodalánc első 5 hoteljében vagyunk a régióban.

32 hotelből az első 5-ben lenni tényleg nagyszerű eredmény.

Természetesen vannak még céljaink, így például a még gazdaságossabb üzemeltetés, tehát a magasabb átlagár és a vendéglátás forgalmának egyidejű növelése. Értékesítési stratégiánk továbbra is az egyéni és a céges ügyfelekre összpontosít, új vendégek vonzására és a már meglévő ügyfelekkel való folyamatos kapcsolattartásra. És persze a vendégéjszakák számának növelése is kiemelt szempont.

Ebben melyek az eddigi tendenciák?

A tavalyi évben már 15%-os növekedést értünk el az előző év azonos időszakához viszonyítva.

Gyönyörű panoráma tárul elénk a szálloda legfelső szintjéről. Innen élvezhető igazán a fantasztikus látványt nyújtó Bodrog és Tisza találkozása.

Ettől is nagyon különlegesek vagyunk. Két tetőlakosztályunk van nappalival, amerikai konyhával, étkezővel, valamint privát jakuzzival és szaunával. Ezek a csodás körpanorámával rendelkező teraszon helyezkednek el, télen és nyáron is fantasztikus élményt nyújtva. Mindkét lakosztályhoz hozzányitható egy két ágyas standard szoba is, így nagyobb családok részére is ideális választás.

A megszokott, „hagyományos” szállodai szolgáltatásokon kívül a vendégek mit kaphatnak még?

Lehetőségük van elektromos kerékpár bérlésére, és saját szervezésű biciklis gasztro túrákon való részvételre, ami nagy népszerűségnek örvend. Minden pénteken borszemináriumot tartunk, ahol egy-egy helyi borász mutatja be a három leginkább jellemző tételét, melyet önköltségi áron biztosítunk vendégeinknek. Ezzel a célunk a borvidék minél szélesebb körben való megismertetése. Idén indult a sétáló kóstoló programsorozatunk, melyet két havonta tervezünk megtartani, minimum 15 helyi borászattal alkalmanként, melyen a kis, közepes és nagy helyi pincék is bemutatják legjobb tételeiket. Az első eseményt márciusban tartottuk, és májusban, a terasz nyitás apropójára tervezzük a következőt. Állandó programunk még szombatonként az élő zene, hetente változó stílusú jazz, ének, zongora vagy hárfa szórakoztatja vendégeinket. Rendszeresen szervezünk gyermekprogramokat is, hisz szállodánk család- és kutyabarát.

Konkurenciát jelent-e az időközben megnyíló ötcsillagos hotel?

Mivel a Minaro egy másik közönséget céloz meg, magasabb árszinten értékesítenek, így jelentős konkurenciát nem jelent számunkra. Sőt, több olyan vendégünk volt már, akik mindkét szállodában megszálltak már, és elégedetten távoztak.

Térjünk át személyesebb dolgokra, ha megengeded! Nagyon érdekelne, hogy milyen vezetőnek tartod magad?

Vezetőként fontosnak tartom a jó munkahelyi légkör megteremtését, a pozitív életszemléletet, hogy mindig a legtöbbet hozzuk ki a munkahelyi helyzetekből, próbáljuk mindig a jót látni. A támogató szándék, empátia, hogy a dolgozók tudjanak és merjenek hozzám fordulni, ha elakadnak valamiben, de a következetesség, a megbízhatóság is rendkívül fontos számomra.

Mikor szoktad úgy érezni, hogy betelt a pohár?

Eddig szerencsére nem volt ilyen. Vannak persze megterhelő napok, megoldandó problémák, ha erre gondolsz, de ezekre inkább fejlődési lehetőségként gondolok. Munkatársaimra, családomra mindig tudok számítani az ilyen helyzetekben.

Az előzőekben sokszor előkerült egy szó, amit hangsúlyoztál: minőség. A szállodaiparban mit jelent a minőség?

A minőség a vendégek előzetes elvárásai és a tapasztalt élmények közötti különbséget jelenti. Ez köszön vissza a pozitív vendégértékelésekben is. Például az éttermünkben mind az a la carte, mind a félpanziós szolgáltatás során kizárólag friss alapanyagokból dolgozunk. A szobai bekészítéseink az Accor standard szerinti, a világ összes Mercure szállodájában használt termékek. Több vendégünk vásárol távozáskor a szobáinkban használt piperecikkekből (tusfürdő, testápoló stb.), amik kereskedelmi forgalomban itthon nem is kaphatóak.

Melyek a kedvenc boraid?

A Tokaji Furmint, a Sárgamuskotály, a hagyományos érlelésű helyi pezsgő, az édes Szamorodni, és természetesen a Tokaji Aszú áll hozzám legközelebb.

Milyen a kapcsolatod a városvezetéssel?

Nagyon hatékony kapcsolatot építettünk ki és tartunk a városvezetéssel. Több városi rendezvénynek is biztosítottunk már helyszínt (például 2023-ban itt volt a magyar kultúra napja rendezvény), és sok segítséget kaptunk, kapunk tőlük is.

Hogyan láttad Tokajt 2 éve, és hogyan most?

Két éve teljesen ismeretlenül költöztünk ide, még sosem éltünk az ország keleti régiójában, de nagyon pozitív volt az emeberek hozzáállása, segítőkészsége, támogatása minden téren. Most már úgy érzem, a város az otthonom lett, nagyon jól érezzük magunkat, szeretnénk itt maradni, több emberrel baráti kapcsolatunk alakult ki. A szállodában mostanra létrejött egy nagyon összetartó csapat, akikkel úgy érzem, semmi sem lehetetlen, bármilyen kitűzött célt el tudunk érni. Szakmai szemmel nézve a két év alatt kialakult egy jó kapcsolat a helyi szolgáltatókkal, borászokkal, érzem a nyitottságot irányukból a további együttműködésre.

Ha már együttműködés, hogyan tudna még inkább előre lépni a Tokaj-hegyaljai turizmus?

Nagyon sokat jelentene, ha lennének további minőségi szolgáltatásokat nyújtó helyek, a világ többi turisztikai célpontjának belvárosi kínálatához hasonlóan, Tokajhoz méltó módon. A Rákóczi út gyönyörű, régi házaiban, a belvárosi utcákon helyi borászok által üzemeltetett borkóstoló bárok, minőségi cukrászda, butikok, ajándékboltok, kávézók. Ezt nem csak én gondolom így, rengeteg vendégvisszajelzést is kapunk erre vonatkozóan. Az idelátogatók szeretnek nézegetni, vásárolni, beülni helyekre, és erre elég korlátozott lehetőségeik vannak. Véleményem szerint jó lenne egy helyi kis transzfer szolgáltatás, ami a Hop-on Hop-off buszokhoz hasonlóan napijeggyel működne, és két óránként körbejárná a környék nyitva tartó borászatait, vendéglátó egységeit a Tarcal-Mád-Tokaj-Bodrogkeresztúr négyszögben. Útközben felvételről megismernék az éppen látott nevezetességeket, érdekességeket. Biztos vagyok benne, hogy az érintett szolgáltatókat bevonva a finanszírozásba meg lehetne valósítani ezt a projektet.

A turizmushoz a rendezvények is kapcsolódnak. Mi a véleményed a tokaji eseményekről?

A Fesztiválkatlan előadásai, a nyári borfesztivál, az őszi szüreti fesztivál és az utcazene fesztivál iránt is nagy az érdeklődés vendégeink részéről.

A Fesztiválkatlanban folyamatosan tudományos felméréseket végzünk, és azt tapasztaljuk, hogy egy-egy esemény alkalmával a közönség kimondottan a megszervezett programunk miatt jön Tokajba, és ezért foglalnak szállást a városban.

Ezt teljes mértékben meg tudom erősíteni! A nagy nevek, kedvencek miatt választják nagyon sokan a mi szállodánkat is.

Zárásként elárulod az olvasóknak, hogy mivel kapcsolódsz ki munkaidőn kívül?

Hétköznapokon a párommal és a kislányommal közösen szervezünk mini programokat, olvasunk, főzünk, játszunk, próbálunk minőségi időt együtt tölteni. Szeretünk kirándulni a környéken, még rengeteg felfedeznivaló van. Szerencsére gyakran meglátogatnak a távolabb lakó barátok, családtagok, így elsősorban velük kapcsolódom ki hétvégéken. Egy hónapban egyszer pedig mi is elutazunk az ország távolabbi felébe.

Párom is a szálloda csapatát erősíti, többek között ő szervezi a kerékpártúrákat és a wellness részleg működését, korábbi sportolóként (profi kézilabdázó volt, NB1-es csapatokban játszott) ez igazán testhezálló feladat számára. Kislányunk – igazi kis vagány csaj - három és fél éves, imádja a tokaji óvodát (bölcsődébe is ide járt) és a szálloda gyermekjátszóját, amikor a hotelben van, akkor életre szóló barátságokat köt a nálunk megszálló gyerekekkel.

Dr. Fintor Gábor
a Kulturális Központ
igazgatója

Kulturális Központ képgalériája

Elérhetőségek

Kulturális Központ, Németi Ferenc Városi Könyvtár

3910 Tokaj, Serház u. 55.
Telefon: 06 47 352 003
E-mail: szinhaz@tokaj.hu

Intézményvezető:
Dr. Fintor Gábor

Program-koordinátor:
Fincziczki Krisztina
+36 70 330 8734
programok.szinhaz@tokaj.hu

Műszaki vezető:
Bejó Gábor
muszak.szinhaz@tokaj.hu

Németi Ferenc Városi Könyvtár
Paulay Ede Színház